att läka en själ

Att man i alla år har samlats runt mat när det händer saker man inte kan styra över är av en anledning.

Sorg är aldrig något man kan eller ska hantera själv. Och mat måste vi ha för att hjärnan ska fungera och på så sätt bearbeta och finna klarhet eller förståelse.

Så att samlas runt ett matbord, tillsammans, är en början på en läkande själ som vi människor skapat. Smart av oss, för ensam är inte stark alltid. När min farmor dog, bakade min storasyster wienerbröd som var min farmors favorit, och så samlades vi hela familjen.

Igår tog orättvisan ett grepp om oss som vi inte kan begripa. Så idag eller imorgon eller vilken dag som helst är ett tillfälle för alla att laga något riktigt gott, sätta sig ner och äta, prata och vara i nuet med dom man älskar.

2 Comments

Add yours →

  1. Du är så klok min fina vän ❤️
    Tänker på er!

  2. Du är så klok min fina vän ❤️
    Tänker på er!!

Leave a Reply

